Mammaträning i Malmö och Stockholm

Mammaträning

När du kan att starta träningen igen efter förlossning är lite individuellt, men våra riktlinjer är att börja med promenera när du känner dig redo och när dina blödningar stoppat kan du börja träna bäckenbotten och den inre magmuskulaturen lite lättare. Efter omkring 6-8 veckor efter förlossningen är det i regel okej att börja träna hela kroppen igen. Träningen bör då byggas upp från grunden och utvecklas i takt med att din kropp stärks. Vårt fokus i Mama Editions mammaträning och mamma-PT ligger på att stärka de muskler som blivit hårt belastade under graviditeten och samtidigt bygga upp kroppen genom den säkraste och mest effektiva träningen. Vi erbjuder både träning individuellt, i par eller i grupp via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida.

Mammaträning Malmö

Dag(ar)

:

Timme(s)

:

Minut(er)

:

Andra(s)

Gravidträning i Malmö

Graviditetsträning

Generellt sett är nästan all form av träning under graviditet bra, under förutsättning att den utförs på rätt sätt och att din graviditet är normal och utan komplikationer. Träning under graviditet kan ge både dig och ditt barn många fördelar. Bland annat inför förlossningen då en gravid kvinna behöver både kondition och styrka. Kondition underlättar främst genom en hög arbetskapacitet under förlossningsarbetet vilket kan pågå i flera timmar. Styrkan behövs för att stärka de muskler som förlängs under graviditeten, dels för att behålla en bra hållning men även i ett försök att minimera eventuell muskelvärk och bli mer uthållig under förlossningsarbetet. Vi erbjuder både träning individuellt, i par eller i grupp via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida.

Gravidträning Malmö

Dag(ar)

:

Timme(s)

:

Minut(er)

:

Andra(s)

Med två barn under 3 år så hade jag svårt att hitta tid och ork att träna.
Eftersom jag tränade för Dan efter att jag fått mitt första barn så var det självklart att göra så även efter mitt andra. Med 2 förlossningar som inte var varandra lika så var mina förutsättningar för återgång vitt skilda. Jag upplevde hela tiden att min förmåga att delta anpassades.
För mig har MamaEdition varit en stor del i att jag återhämtat mig fint efter mina två täta graviditeter.  Utöver en varierad och rolig träning så har Dan och tjejerna bidragit till skratt och vänskap även utanför träningstid.

Förutom att trivas i min kropp ville jag också känna mig stark och i bra kondition. Strax innan mitt yngsta barn fyllt 1 år fullföljde jag Toughest 2018 tillsammans med Dan och 6 andra lagkamrater. Detta var för mig det ultimata kvittot för att vi tillsammans uppnått mina mål’

Therese Brorsson

Mammaträning

Malmö, Stadiongatan 60
Kr945
  • Steg 1, 6 november – Tisdagar och torsdagar 10:00 – 11:00 på Stadiongatan 60 i The Club Malmoes lokaler
  • Steg 2, 6 november – Tisdagar och torsdagar 11:15 – 12:15 på Stadiongatan 60 i The Club Malmoes lokaler
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • Åtta träningspass fördelat på 4 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här

Gravidträning

Malmö, Pildammsparken
Kr945
  • För närvarande framflyttat och ingen ny grupp planerad ännu
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • Åtta träningspass fördelat på 4 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här