Mammaträning i Malmö och Stockholm

Mammaträning

När du kan att starta träningen igen efter förlossning är lite individuellt, men våra riktlinjer är att börja med promenera när du känner dig redo och när dina blödningar stoppat kan du börja träna bäckenbotten och den inre magmuskulaturen lite lättare. Efter omkring 6-8 veckor efter förlossningen är det i regel okej att börja träna hela kroppen igen. Träningen bör då byggas upp från grunden och utvecklas i takt med att din kropp stärks. Vårt fokus i Mama Editions mammaträning och mamma-PT ligger på att stärka de muskler som blivit hårt belastade under graviditeten och samtidigt bygga upp kroppen genom den säkraste och mest effektiva träningen. Vi erbjuder både träning individuellt, i par eller i grupp via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida.

Gravidträning i Malmö och Stockholm

Gravidträning

Träning under graviditet ger i de flesta fall stora fördelar för både fysiskt och psykiskt välmående både under och efter graviditeten. Vi rekommenderar att under hela graviditeten röra på sig det man kan och om det är en komplikationsfri graviditet gärna träna med oss i våra grupper. Behöver man lite mer tillsyn eller vill ha extra hjälp och stöttning finns även alternativ hos oss med Personlig Träning. I våra grupper rekommenderar vi framförallt dig som är någonstans mellan v 14-32 (när gruppen startar). Detta pga om du är tidigare in i graviditeten kan du i stort sett träna som vanligt och om du är längre in i graviditeten kan du behöva lite lugnare mer individuell träning. Givetvis är dessa rekommendationer bara generella och kan variera från person till person, så kontakta gärna oss om du har några frågor kring detta. Graviditetsträningen sköts via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida om du vill läsa mer.

Med två barn under 3 år så hade jag svårt att hitta tid och ork att träna.
Eftersom jag tränade för Dan efter att jag fått mitt första barn så var det självklart att göra så även efter mitt andra. Med 2 förlossningar som inte var varandra lika så var mina förutsättningar för återgång vitt skilda. Jag upplevde hela tiden att min förmåga att delta anpassades.
För mig har MamaEdition varit en stor del i att jag återhämtat mig fint efter mina två täta graviditeter.  Utöver en varierad och rolig träning så har Dan och tjejerna bidragit till skratt och vänskap även utanför träningstid.

Förutom att trivas i min kropp ville jag också känna mig stark och i bra kondition. Strax innan mitt yngsta barn fyllt 1 år fullföljde jag Toughest 2018 tillsammans med Dan och 6 andra lagkamrater. Detta var för mig det ultimata kvittot för att vi tillsammans uppnått mina mål’

Therese Brorsson

Mammaträning Malmö

Malmö, Pildammsparken
Kr1295
  • Steg 1, 15 oktober – Tisdagar och torsdagar 10:00 – 11:00 i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats
  • Steg 2, 15 oktober – Tisdagar och torsdagar 11:10 – 12:10 i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • Tolv träningspass fördelat på 6 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här

Mammaträning Lund

Lund Stadsparken
Kr945
  • Steg 1, 17 september – Tisdagar och torsdagar 10:00-11:00 i Stadsparken med Caféet Tavelski som samlingsplats.
  • Steg 2, 17 september – Tisdagar och torsdagar 11:10-12:10 i Stadsparken med Caféet Tavelski som samlingsplats.
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • Åtta träningspass fördelat på 4 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här

Gravidträning Malmö

Malmö, Pildammsparken
Kr945
  • Nästa grupp startar Torsdagen den 19 september och därefter 17 oktober
  • Tisdagar och torsdagar 17:20-18:20 i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • Åtta träningspass fördelat på 4 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här