Mammaträning i Malmö och Stockholm

Mammaträning

När du kan att starta träningen igen efter förlossning är lite individuellt, men våra riktlinjer är att börja med promenera när du känner dig redo och när dina blödningar stoppat kan du börja träna bäckenbotten och den inre magmuskulaturen lite lättare. Efter omkring 6-8 veckor efter förlossningen är det i regel okej att börja träna hela kroppen igen. Träningen bör då byggas upp från grunden och utvecklas i takt med att din kropp stärks. Vårt fokus i Mama Editions mammaträning och mamma-PT ligger på att stärka de muskler som blivit hårt belastade under graviditeten och samtidigt bygga upp kroppen genom den säkraste och mest effektiva träningen. Vi erbjuder både träning individuellt, i par eller i grupp via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida.

Gravidträning i Malmö och Stockholm

Gravidträning

Träning under graviditet ger i de flesta fall stora fördelar för både fysiskt och psykiskt välmående både under och efter graviditeten. Vi rekommenderar att under hela graviditeten röra på sig det man kan och om det är en komplikationsfri graviditet gärna träna med oss i våra grupper. Behöver man lite mer tillsyn eller vill ha extra hjälp och stöttning finns även alternativ hos oss med Personlig Träning. I våra grupper rekommenderar vi framförallt dig som är någonstans mellan v 14-32 (när gruppen startar). Detta pga om du är tidigare in i graviditeten kan du i stort sett träna som vanligt och om du är längre in i graviditeten kan du behöva lite lugnare mer individuell träning. Givetvis är dessa rekommendationer bara generella och kan variera från person till person, så kontakta gärna oss om du har några frågor kring detta. Graviditetsträningen sköts via vårt externa koncept Mama Edition. Klicka dig vidare här till Mama Editions egen hemsida om du vill läsa mer.

Pappaträning i Malmö

Pappaträning

Pappaträning är en ny spännande träningsform vi erbjuder i Pildammsparken i Malmö. Denna grupp passar dig som är på pappaledighet och har möjlighet att träna på dagtid. Tanken är att även barnen är med på passen men att vi i fösta hand utgår från att träningen sker utan att barnen är involverade i själva övningarna (förutom om det behövs såklart).

Träningen är varierad och blandar både kondition samt styrka genom träning med egen kroppsvikt tillsammans med utrustning såsom gummiband, TRX band och eventuell annan utrustning.

Med två barn under 3 år så hade jag svårt att hitta tid och ork att träna.
Eftersom jag tränade för Dan efter att jag fått mitt första barn så var det självklart att göra så även efter mitt andra. Med 2 förlossningar som inte var varandra lika så var mina förutsättningar för återgång vitt skilda. Jag upplevde hela tiden att min förmåga att delta anpassades.
För mig har MamaEdition varit en stor del i att jag återhämtat mig fint efter mina två täta graviditeter.  Utöver en varierad och rolig träning så har Dan och tjejerna bidragit till skratt och vänskap även utanför träningstid.

Förutom att trivas i min kropp ville jag också känna mig stark och i bra kondition. Strax innan mitt yngsta barn fyllt 1 år fullföljde jag Toughest 2018 tillsammans med Dan och 6 andra lagkamrater. Detta var för mig det ultimata kvittot för att vi tillsammans uppnått mina mål’

Therese Brorsson

Mammaträning Malmö

Malmö, Pildammsparken
Kr1145
  • (PGA Covid 19 har vi beslutat att köra utomhus året ut)
  • Steg 2, 10 november – Tisdagar och torsdagar 11:10 – 12:10 utomhus i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats – 6 veckor = 1345 kr
  • Platser kvar
  • Steg 1, 16 november – måndagar och onsdagar 10:00 – 11:00 utomhus i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats – 5 veckor = 1145 kr
  • Platser kvar
  • Steg 2, 16 november – måndagar och onsdagar 11:10 – 12:10 utomhus i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats – 5 veckor = 1145 kr
  • Platser kvar
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • 12 träningspass fördelat på 6 veckor eller 10 träningspass fördelat på 5 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här

Gravidträning Malmö

Malmö, Pildammsparken
Kr1145
  • (PGA Covid 19 har vi beslutat att köra utomhus året ut)
  • Nästa grupp startar Måndagen den 16 november
  • Platser kvar
  • Måndagar och torsdagar 18:20-19:20 i Pildammsparken med Margarethapaviljongen som samlingsplats
  • Träningsprogram inre magmusklerna
  • Träningsprogram Bäckenbotten
  • 10 träningspass fördelat på 5 veckor
  • Specialanpassad träning med specialutbildad tränare
Boka plats här

Pappaträning Malmö

Malmö, Pildammsparken
Kr1145
  • Nästa grupp startar tisdagen den 17 november
  • Passen hålls tisdagar samt torsdagar 10:30-11:30 under 6 löpande veckor
  • Platser kvar
  • 10 träningspass fördelat på 5 veckor
  • Kul och varierad träning under dagtid tillsammans med andra pappor
Boka plats här